Επαυξημένη Πραγματικότητα για Επιχειρήσεις

Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) για Επιχειρήσεις: 7 Εφαρμογές που θα Συναντήσουμε το 2022

Η ARtillery Research αναμένει ότι η αγορά του AR (Augmented Reality -> Επαυξημένη Πραγματικότητα) θα φτάσει τα 27,4 δολάρια σε έσοδα το 2023. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος σε σύγκριση με τις προβλέψεις για το 2021.

Οι τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας για επιχειρήσεις αναπτύσσονται και θα συνεχίσουν να διεισδύουν σε πολλούς τομείς: από την εκπαίδευση και την ιατρική μέχρι τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά.

Ορισμένες περιπτώσεις εφαρμογής υπάρχουν στην αγορά εδώ και πολύ καιρό και έχουν ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους ενώ άλλες ανήκουν στο μέλλον αυτού του κλάδου.

Γιατί το AR θα αποτελεί πραγματικότητα για τις επιχειρήσεις το 2022;

Για τις επιχειρήσεις, η επαυξημένη πραγματικότητα απλοποιεί τις διαδικασίες, είτε αυτές σχετίζονται με την απόκτηση δεξιοτήτων, την παραγωγή, το μάρκετινγκ είτε με τις επιχειρηματικές λειτουργίες. Το 2020 δεν προχώρησαν οι επενδύσεις κεφαλαίων στις λύσεις επαυξημένης πραγματικότητας, επειδή ο κόσμος έπρεπε να αντιμετωπίσει την COVID-19. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η προσωρινή διακοπή επέτρεψε στον κλάδο να αυξηθεί κατά 300 εκατομμύρια χρήστες πέρυσι. Η ABI Research Group, στην έκθεσή της για τις τεχνολογικές τάσεις του 2021, επεσήμανε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την ανάπτυξη της αγοράς AR. Έτσι, εάν μια επιχείρηση είναι πρόθυμη να ηγηθεί της αγοράς, είναι καιρός να παρέμβει φέτος!

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι η τεχνολογία που συνδέει τον ψηφιακό κόσμο με τον πραγματικό μέσω ειδικών συσκευών, όπως γυαλιά, ταμπλέτες, τηλέφωνα, κράνη, κ.λπ.

Οι 7 εφαρμογές της επαυξημένης πραγματικότητας:

#1 AR για Απομακρυσμένη Βοήθεια

Η επαυξημένη πραγματικότητα προσθέτει ένα “στρώμα” πάνω από το φυσικό/πραγματικό αντικείμενο για να επιδείξει μία οδηγία για τον χρήστη ή να εντοπίσει την προβληματική περιοχή για την περαιτέρω διερεύνηση από τον ειδικό

Πολλές επιχειρήσεις υποφέρουν από την έλλειψη επικοινωνίας, την ελλιπή περιγραφή του προβλήματος, τις ανεπαρκείς λεπτομέρειες για την αξιολόγηση του προβλήματος και έναν αριθμό μεταβλητών που είναι δύσκολο να παρακολουθούνται όταν πρόκειται για συντήρηση και επισκευές. Η επαυξημένη πραγματικότητα προσθέτει ένα “στρώμα” πάνω από το φυσικό/πραγματικό αντικείμενο για να επιδείξει μία οδηγία για τον χρήστη ή να εντοπίσει την προβληματική περιοχή για την περαιτέρω διερεύνηση από τον ειδικό. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει γρήγορη και ορατή αντιμετώπιση των προβλημάτων, μειώνει το χρόνο διερεύνησης και μειώνει σημαντικά το κόστος της υποστήριξης.

Παραδείγματα εφαρμογών:

#2 AR για Ιατρική Διάγνωση

Η ιατρική διάγνωση πολύπλοκων ασθενειών απαιτεί πολύ χρόνο για λεπτομερή τρισδιάστατη μοντελοποίηση σε προγράμματα γραφικών, τρισδιάστατη εκτύπωση και διαβουλεύσεις από διάφορα τμήματα σε διαφορετικές ώρες. Οι εφαρμογές AR επιτρέπουν τη συλλογή εξετάσεων ασθενών σε ένα ενιαίο σύστημα/εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, η εφαρμογή στη συνέχεια συνδυάζει τα δεδομένα και δημιουργεί λεπτομέρειες ολόκληρου του σώματος. Με αυτόν τον τρόπο, οι γιατροί αποκτούν ταχύτερα τα μοντέλα των προβλημάτων των ασθενών και σχεδιάζουν την περαιτέρω θεραπεία με μεγαλύτερη ακρίβεια με βάση τις μεμονωμένες μακέτες AR.

Παραδείγματα εφαρμογών:

#3 AR στις Πωλήσεις

Photo: Creative Commons, Author: OyundariZorigtbaatar

Οποιαδήποτε ενέργεια του μάρκετινγκ πρέπει να υποστηρίζεται από τα κατάλληλα οπτικοακουστικά μέσα ώστε να πωληθεί το προϊόν. Και η ζήτηση για πρόσθετα κανάλια που τραβούν την προσοχή δεν σταματά ποτέ. Οι έμποροι και οι πωλητές εφαρμόζουν την επαυξημένη πραγματικότητα στις καθημερινές πωλήσεις εδώ και αρκετό καιρό, όπως η ΙΚΕΑ. Ωστόσο, η νέα τάση είναι η υποστήριξη μετά την πώληση (post-sales support) μέσω AR. Μια τέτοια προληπτική εφαρμογή συμβάλλει στην προσέγγιση ενός νεαρότερου κοινού, αυξάνοντας την αφοσίωση των πελατών (customer loyalty) και αποτελώντας έτσι έναν βασικό πυλώνα για την αύξηση των πωλήσεων.

Παραδείγματα εφαρμογών:

#4 AR για την Εκπαίδευση

Οι επιχειρήσεις που έχουν ομάδες διάσπαρτες σε όλο τον κόσμο έχουν τρομερή ανάγκη για αποτελεσματική εκπαίδευση. Πολλές βάζουν τους ειδικούς τους να ταξιδέψουν επί τόπου για να εκπαιδεύσουν μια νέα ομάδα σχετικά με τον χειρισμό βαρέων μηχανημάτων ή μιας νέας συσκευής. Άλλες χρησιμοποιούν πολύπλοκες παρουσιάσεις με πολλές παράπλευρες σημειώσεις και περιπλέκουν την διαδικασία της εκπαίδευσης. Οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας λύνουν και τα δύο αυτά προβλήματα: επιτρέπουν στους εκπαιδευτές να μένουν στο σπίτι τους αντί να κάνουν συνεχή ταξίδια, ενώ παράλληλα παρέχουν σαφές και οπτικό περιεχόμενο στους εκπαιδευόμενους. Η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται πιο ομαλά, ταχύτερα και με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά απόδοσης.

Παραδείγματα εφαρμογών:

  • Η AGCO παράγει μεγάλα γεωργικά μηχανήματα και η εκπαίδευση των εμπειρογνωμόνων της ήταν προβληματική για αρκετό καιρό. Με μια εφαρμογή AR, οι τεχνικοί τους εξετάζουν τα μηχανήματα σε τρισδιάστατα μοντέλα αποσαφηνίζοντας αμέσως κάθε λεπτομέρεια.
  • Η Japan Airlines βελτίωσε την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης του πληρώματος πτήσης και των μηχανικών των κινητήρων της με AR και το HoloLens της Microsoft.
  • Η Siemens χρησιμοποιεί AR για την εκπαίδευση σε θέματα συγκόλλησης. Ενώ οι εκπαιδευόμενοι ολοκληρώνουν τις εργασίες τους, οι διδάσκοντές τους μπορούν να δουν τα πάντα στην οθόνη και να διορθώσουν τα λάθη.

#5 AR για την Εφοδιαστική Αλυσίδα

Η διαχείριση εφοδιασμού και αποθηκών αναζητά συνεχώς νέους τρόπους για να βελτιώσει τις καθημερινές της λειτουργίες. Η ρομποτοποίηση των αποθηκών της Amazon είναι μια από αυτές τις προσπάθειες. Όμως το AR μπορεί να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο των διαδικασιών της αποθήκης και να αποτρέψει τα προβλήματα στη φόρτωση εμπορευμάτων, το χάος στη μεταφορά και την πλοήγηση στις διάφορες εγκαταστάσεις. Προς το παρόν, μόνο οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις έχουν εφαρμόσει εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας στις δραστηριότητές τους, αλλά το 2022 μοιάζει είναι μια πολλά υποσχόμενη χρονιά για την περαιτέρω επέκταση αυτής της τεχνολογίας.

Παραδείγματα εφαρμογών:

  • Η DHL χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο σύστημα για την επικάλυψη των κιβωτίων της με ψηφιακές πληροφορίες πάνω στα πακέτα ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναζήτησης και να αυξηθεί η αποδοτικότητας της αποθήκης.

#6 AR για την Παραγωγή

Photo: Creative Commons, Author: Carlos Fy

Η παραγωγή σήμερα έχει να κάνει με την αυτοματοποίηση και την εξοικονόμηση χρόνου. Η ταχύτερη εκπαίδευση και η μεγαλύτερη ακρίβεια μπορούν να κάνουν τη διαφορά, το ίδιο και η επαυξημένη πραγματικότητα. Πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη εφαρμόσει το HoloLens της Microsoft στις γραμμές παραγωγής για να βοηθήσουν τους υπαλλήλους τους να εντοπίζουν τα λάθη γρηγορότερα και να τα διορθώνουν σε προηγούμενα στάδια κατασκευής. Αυτός ο κλάδος έχει μία από τις καλύτερες προοπτικές για τον κόσμο του AR, επειδή τελικά επηρεάζει το σύνολο της παραγωγής και της αποδοτικότητας κάθε εταιρείας.

Παραδείγματα εφαρμογών:

  • Η Vital Enterprises δημιουργεί εγχειρίδια εργασίας στο AR για να διευκολύνει τη συναρμολόγηση σημαντικών κομματιών εξοπλισμού. Για παράδειγμα, ένας εργάτης γραμμής, αντί να μαθαίνει τα πάντα από ένα PDF, μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις συμβουλές από το AR headset ή τα γυαλιά.
  • Η Airbus χρησιμοποιεί μια εφαρμογή AR για να ενσωματώσει ψηφιακές μακέτες των εξαρτημάτων του αεροπλάνου της στα περιβάλλοντα παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, οι εργάτες συναρμολόγησης αποκτούν μια άποψη πλήρων τρισδιάστατων μοντέλων του υπό παραγωγή αεροσκάφους.
  • Η Bosch προσφέρει AR στους καταναλωτές της εδώ και αρκετό καιρό. Οι εφαρμογές τους προσαρμόζονται στις ανάγκες παραγωγής μιας εταιρείας, βελτιώνοντας όχι μόνο το στάδιο της κατασκευής αλλά και τον σχεδιασμό.

#7 AR για το Σχεδιασμό Πρωτοτύπων

Οι πελάτες που έρχονται σε αρχιτεκτονικά γραφεία και κατασκευαστικές εταιρείες συχνά δεν έχουν γνώση για το νέο σχέδιο, επειδή δεν μπορούν να το προβάλλουν στο περιβάλλον τους. Αυτό δημιουργεί έλλειμμα συνεννόησης μεταξύ του πελάτη και του γραφείου, το οποίο τελικά μπορεί να προκαλέσει και ακύρωση της σύμβασης. Ενώ οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να εργάζονται για τη βελτίωση αυτού του ζητήματος, οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας μπορούν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά . Συνδυάζοντας την πραγματικότητα και το τρισδιάστατο πρωτότυπο σε μια κινητή συσκευή, ο πελάτης αποκτά καλύτερη εικόνα των αλλαγών και η έγκριση του έργου γίνεται πιο ομαλά.

Παραδείγματα εφαρμογών:

  • Η Aecom εφάρμοσε το HoloLens στις καθημερινές της δραστηριότητες για να βοηθήσει τους αρχιτέκτονες και τους σχεδιαστές να απεικονίσουν τα οικοδομικά τους έργα με τρισδιάστατο τρόπο και να προωθήσει την περαιτέρω συνεργασία που ξεκαθαρίζει όλες τις παρεξηγήσεις και τα λάθη.
  • Το Air Measure είναι μια απλή εφαρμογή που μπορεί να μετρήσει τα πάντα: από αποστάσεις μέχρι το μέγεθος μιας εντοιχισμένης τηλεόρασης. Αυτή η εφαρμογή βοηθά τους αρχιτέκτονες και τους κατασκευαστές να υπολογίσουν τους χώρους για τον ακριβή σχεδιασμό κτιρίων.
  • Η BNBuilders χρησιμοποιεί μια εφαρμογή AR μέσω iPads για να τοποθετήσει το τρισδιάστατο μοντέλο της σε πραγματικές συνθήκες και να δει πόσο καλά ταιριάζει στον υπάρχοντα χώρο.

Το AR στον επιχειρηματικό τομέα είναι ήδη αρκετά διαδεδομένο και υπάρχει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Τα παραπάνω παραδείγματα εφαρμογών δείχνουν ότι πολλές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει τον εκσυγχρονισμό τους και τον μετασχηματισμό των καθημερινών διαδικασιών τους με λύσεις επαυξημένης πραγματικότητας. Όμως η λίστα μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερη, επειδή και οι μεσαίες επιχειρήσεις αρχίζουν να μπαίνουν σιγά σιγά στο παιχνίδι.

Ποια είναι η γνώμη σας για τα τεκταινόμενα στο χώρο αυτό; υπάρχουν αντίστοιχες εφαρμογές στην Ελλάδα; ή έστω οι προϋποθέσεις να επικρατήσει τέτοιο μοντέλο λειτουργίας και σε ποιες επιχειρήσεις; Άραγε ο τουρισμός μπορεί να είναι ένας κλάδος που θα ωφεληθεί από αυτή την τεχνολογία;

Γράψτε μας την άποψή σας στα σχόλια!